søndag 12. mai 2013

Vinterens siste



Vet du hva herr Nansen? Jeg tror virkelig dette blir vår siste skitur denne vinteren. 



Det er tolvte mai og snøen nede i bygda er forsvunnet for lengst. Jeg forstår at det er VI som er de spesielle som finner på å baske rundt her, og ikke alle de andre. Oppe i fjellet er det riktignok fortsatt årer av kvitt gull vi kan følge med ski på føttene.  




Mens jeg går tenker jeg tilbake på turene Kristin, jeg og herr Nansen har hatt i løpet av denne vinteren. Det er lystige tanker. Flakkende tyribål i Femundsmarka, drømmepåsken på vei til Snøhetta og de to herlige maiturene i Forollhogna er godt å ha med seg etter en lang vinter. Dette er mange gode minner.   




Vet du hva herr Nansen? Jeg tror vi må ut på tur igjen neste vinter også jeg..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar